W pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/2026 wolumen sprzedaży Grupy AMBRA wzrósł o 2,0%. Wartościowa dynamika sprzedaży wyniosła 1,0%. Czytaj więcej »
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/2026 wolumen sprzedaży Grupy AMBRA wzrósł o 2,0%. Wartościowa dynamika sprzedaży wyniosła 1,0%. Czytaj więcej »
Sprzedaż Grupy Dr. Miele Cosmed rośnie w Niemczech i na rynkach zagranicznych, jednak ogólne tempo wzrostu pozostaje poniżej oczekiwań. Po dziewięciu miesiącach 2025 roku przychody skonsolidowane zwiększyły się o 3% rok do roku. Czytaj więcej »
Polscy plantatorzy tytoniu protestują przeciwko planowanym zmianom w unijnej dyrektywie podatkowej TED i rekomendacjom WHO. Ostrzegają, że nowe regulacje mogą zagrozić tysiącom miejsc pracy i doprowadzić do upadku upraw tytoniu w Polsce. Czytaj więcej »
Auchan Polska zdobyło wyróżnienie w kategorii „Zdrowa żywność” w plebiscycie Blix Awards – Wybór Konsumentów 2025, potwierdzając zaufanie klientów i uznanie dla jakości oraz prozdrowotnej oferty sieci. Czytaj więcej »
Frigo Logistics rozpoczęło projekt z NCBR, którego celem jest opracowanie technologii autonomicznej depaletyzacji towarów z wykorzystaniem zielonej energii i zaawansowanych rozwiązań cyfrowych. Czytaj więcej »
Wartość rynku retail mediów w Polsce sięga już 1,6–1,8 mld zł i szybko rośnie. W tym roku może przekroczyć 2 mld zł, a do 2026 r. tempo wzrostu ma sięgnąć 30%, czyniąc je jednym z najszybciej rozwijających się kanałów reklamowych. Czytaj więcej »
Branża napojów spirytusowych z niepokojem obserwuje kierunek debaty dotyczącej regulacji sprzedaży i promocji napojów alkoholowych. Uważa, że ten temat nie powinien być przedmiotem politycznych sporów, a dialogiem o skutecznych i proporcjonalnych narzędziach polityki publicznej służących ograniczaniu nadmiernego spożycia alkoholu w Polsce. Czytaj więcej »
Firmy finansowe i technologiczne najchętniej inwestują w sztuczną inteligencję – wynika z Barometru AI EFL na drugie półrocze 2025 roku. Subindeksy dla finansów (78 pkt) i IT (74,5 pkt) są najwyższe spośród ośmiu badanych branż, a większość firm z tych sektorów planuje dalszy wzrost inwestycji w rozwiązania oparte na AI. Czytaj więcej »
W dniach 5–6 listopada 2025 roku, w nowoczesnym centrum ZEN.COM Expo w Jasionce k. Rzeszowa, odbędzie się XXVIII edycja Międzynarodowych Targów Biznes – Żywność – Medycyna – Auto Flota – największego wydarzenia sprzedażowego w Polsce, łączącego świat handlu, zdrowia, nowoczesnych technologii i motoryzacji. Czytaj więcej »
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) stanowczo sprzeciwia się planowanemu podniesieniu podatku cukrowego na napoje z wysoką zawartością soku, ostrzegając, że zmiana zaszkodzi branży, konsumentom i polskiemu sadownictwu. Czytaj więcej »
W ciągu czterech lat rynek karmy i akcesoriów dla zwierząt w Polsce wzrośnie o jedną trzecią – do prawie 13 mld zł w 2029 roku, napędzany rosnącą liczbą pupili i popularnością produktów premium. Czytaj więcej »
Stokrotka ponownie znalazła się wśród laureatów rankingu Setka Kuriera Lubelskiego, zajmując III miejsce w zestawieniu głównym oraz zdobywając tytuł Lidera zatrudnienia i nowoczesnego handlu Lubelszczyzny. Czytaj więcej »
23 października w Warszawie odbyło się uroczyste wydarzenie „Dilmah – The Future of Tea”. Celebracja 40-lecia marki z udziałem CEO – Dilhana C. Fernando oraz jego syna Amrita Fernando – przedstawicieli drugiej i trzeciej generacji rodziny, która stworzyła Dilmah – jedną z najbardziej cenionych marek herbacianych. Gala organizowana przez Gourmet Foods, wyłącznego... Czytaj więcej »
Polski System Kaucyjny S.A. oraz Grupa Kapitałowa Specjał ogłaszają strategiczną współpracę w zakresie wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce. W ramach porozumienia PSK będzie strategicznym operatorem dla sieci handlowej Specjał w zakresie wszystkich trzech frakcji objętych systemem – szkła, plastiku i aluminium. Czytaj więcej »
Kreatywność, technologia i odwaga w myśleniu o przyszłości handlu – właśnie te wartości wyróżnia konkurs „Złote Innowacje FMCG & Retail”. Podczas uroczystej gali, która odbyła się 28 października 2025 roku w warszawskim Teatrze Kamienica, ogłoszono zwycięzców 7. edycji plebiscytu. Wydarzenie stało się prawdziwym świętem innowacyjności i miejscem, w którym doceniono... Czytaj więcej »
Netto Polska, sieć należąca do duńskiej Grupy Salling, dołączyła do UN Global Compact Network Poland – inicjatywy wspierającej realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Tym samym firma wzmacnia swoje wieloletnie zaangażowanie w obszarze ESG i odpowiedzialnego handlu. Czytaj więcej »
Żabka świętuje kolejny kamień milowy w historii swojego rozwoju, którym jest otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Placówka została uruchomiona 27 października 2025 r. w Krakowie przy ul. Grzegórzeckiej 20A. To istotny krok w rozwoju sieci, która deklaruje, że do 2028 r. będzie otwierać 1300 sklepów rocznie. Czytaj więcej »
W trzecim kwartale 2025 r. wzrosła liczba wizyt w dyskontach i supermarketach, podczas gdy hipermarkety i sklepy convenience odnotowały niewielkie spadki. Jednocześnie format convenience utrzymał pozycję lidera pod względem udziału w łącznej liczbie wizyt. Czytaj więcej »
W związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego oraz otwartą dyskusją na temat Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta przedstawiamy relacje między przepisami środowiskowymi, które najsilniej oddziałują dzisiaj na handel detaliczny. Mamy nadzieję, że będzie to dla Państwa przystępny poradnik porządkujący najważniejsze pojęcia. Czytaj więcej »
Wawel S.A. otrzymał wsparcie Krakowskiego Parku Technologicznego w ramach programu Polska Strefa Inwestycji. Firma zainwestuje ponad 95,9 mln zł w rozwój zakładów w Dobczycach i Niezdowie. Czytaj więcej »
Rynek retail mediów w Polsce dynamicznie rośnie i coraz mocniej przyciąga uwagę sektora handlowego. Eksperci podkreślają, że to kanał o dużym potencjale przychodowym, zwłaszcza dla sieci handlowych, które intensywnie inwestują w rozwój własnych platform reklamowych. Projekty te powstają nie tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych miejscowościach, co dodatkowo zwiększa... Czytaj więcej »
Propozycje Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) budzą sprzeciw przedsiębiorców i organizacji odzysku. Obawiają się oni, że centralizacja finansowania w NFOŚiGW obniży efektywność systemu gospodarowania odpadami, zwiększy koszty dla konsumentów i doprowadzi do likwidacji części firm. Przykład Chorwacji, gdzie podobne... Czytaj więcej »
Seniorzy coraz śmielej korzystają z nowych technologii – kupują online, płacą BLIKiem i korzystają z e-usług. Jak pokazuje raport Fundacji Kobiety e-biznesu, pokolenie 65+ staje się ważnym uczestnikiem polskiej gospodarki cyfrowej. Czytaj więcej »
Branżowy subindeks Barometru EFL dla sektora TSL spadł w IV kwartale 2025 roku do 53,3 pkt, co oznacza lekkie pogorszenie nastrojów, choć firmy wciąż oceniają swoją kondycję finansową jako stabilną. Czytaj więcej »
Lidl Polska już po raz siódmy wyróżnił firmy promujące równość w wynagrodzeniach. Tegorocznym zwycięzcą konkursu „Lidl Fair Pay” została Lotte Wedel – producent wyrobów czekoladowych i cukierniczych, który sięgnął po to wyróżnienie po raz czwarty. Czytaj więcej »
We wrześniu ceny codziennych zakupów ponownie wzrosły – średnio o 4,9% rok do roku. Analiza ponad 93 tys. cen detalicznych pokazuje, że najbardziej podrożały artykuły tłuszczowe, a w czołówce wzrostów znalazły się też chemia gospodarcza, napoje bezalkoholowe, używki i mięso. Taniej niż przed rokiem kosztowały natomiast karmy dla zwierząt, warzywa oraz artykuły dla dzieci. Czytaj więcej »
Napoje w małych opakowaniach stanowią jedną z kluczowych kategorii, dynamicznie kształtujących rynek beverage. Aby przybliżyć aktualne trendy, firma eLeader – lider w automatyzacji pracy przedstawicieli handlowych – przeanalizowała, jak producenci dbają o widoczność tego asortymentu, w tym wód, energetyków i soków. Czytaj więcej »
- Branża winiarska jest w najtrudniejszym momencie w historii – mówi Krzysztof Apostolidis, Prezes firmy Partner Center, nowy Przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Łódzki przedsiębiorca stanął na czele największej tego typu organizacji w kraju - wśród jej członków są czołowi producenci, importerzy oraz dystrybutorzy win, miodów pitnych... Czytaj więcej »
Świąteczne smaki od PROFIAleksandra Duszyńska, Specjalista ds. marketingu, Profi S.A....
Platforma Odpadowa Interzero: cyfrowa rewolucja w zarządzaniu odpadamiCyfrowa transformacja zmienia standardy w branży zarządzania...
Innowacje na ekranie – jak MediaMarkt wykorzystuje Digital Signage w handluGrażyna Faustmann, IT Project Team Manager w MediaMarkt Polska....
Bob Snail: radość, smak i prosty składCzy owocowe przekąski mogą być jednocześnie smaczne...
Rozmowa z Wiktorem Kowalskim, Head of Marketing w Dan Cake PoloniaTrzy pytania do Wiktora Kowalskiego, Head of Marketing w Dan...
Cyfrowa dojrzałość polskich firm w czasie kryzysuŻyjemy dziś w świecie permanentnej zmiany, z którą musi...
Kaufland zainwestował 235 mln zł w system kaucyjnyOd początku października w każdym sklepie sieci Kaufland...
Develey Polska otwiera nowy zakład w ŁęczycyDeveley Polska uruchomił nowy zakład produkcyjny w Łęczycy...
Carrefour wdraża nowy koncept sprzedaży lokalnych produktów na ŚwiętaCarrefour uruchomił świąteczne jarmarki lokalnych...
PINTA w zwrotnych puszkachBrowar PINTA, jako jeden z pierwszych browarów...
Kaufland z widokiem na Giewont Kaufland otworzył pierwszy market w Nowym Targu, oferując 216...
Rząd chce zakazu sprzedaży smakowych saszetek nikotynowychProjekt UD213, przewidujący m.in. zakaz sprzedaży smakowych...
Rusza nowa edycja Akademii LubellaStartuje kolejna odsłona jednego z największych programów...
Podaruj sobie i bliskim odrobinę świątecznej radości z czekoladowymi produktami od Mars W tym roku Mars zaprasza do odkrycia kultowych smaków w...
Vortumnus wprowadza nową linię przetworów - 80% owoców, bez dodatku cukruSmak, który dojrzewa z naturą...
Świąteczne ekspozycje Mionetto i Freixenet już w sklepachŚwiąteczne ekspozycje winiarskie marki Mionetto i Freixenet...
Syropy Herbapol w limitowanej edycjiOdkryj zimową przyjemność w wyjątkowych smakach...
Kultowa czekolada z "okienkiem" od ALDI z nową nazwąCzekolada „z okienkiem” marki Choceur w ALDI zmienia nazwę...
Kampania Majonezu Kieleckiego – szeroka komunikacja i wsparcie sprzedażyOkres przedświąteczny to dla kategorii majonezów jeden z...
Smak natury w sercu miasta - kampania outdoorowa VortumnusaMarka Vortumnus, wraz z premierą linii „Ogród...
Tomasz Karolak w świątecznej kampanii piwa ŁomżaOd połowy listopada trwa świąteczna kampania piwa Łomża...
Anna Mucha i Matteo Brunetti w kampanii Gellwe: humor, energia i pewność efektuGellwe rusza z największą w swojej historii kampanią 360°...
Carrefour sprzedaje viralowe słodycze za ułamek cenyCarrefour rusza z kolejną edycją popularnej akcji „koszyk...